18 Mart 2017

RUHSALLIK İSTİSMARI



Ruhsallığı İstismar Etme, Ruhsallığı Geçiştirme

Ruhsallığın istismarı, ruhsallığın çok israrcı, kalıcı bir gölgesidir ve pek çok biçimde, genellikle farkında olunmadan tezahür eder. " R. Augustus".
"Ruhsallık" ı düşündüğünüzde ne akla geliyor? Güzel tapınaklar, ruhani enstrümanlar, altın Buda'lar, cennet bahçeleri, aydınlanmış efendilerin yüzleri, melekler, sıra dağlar, gün batımları veya diğer göz kamaştırıcı görüntülerin herhangi biri göz önüne gelebilir.


Ruhsallığı mutlaka mutluluk, sevinç, derin iç barış ve tatmin duygularıyla tanımlayan aşkın, yüksek varlık durumlarıyla ilişkilendirmeye eğilimliyiz.
Tüm bunlar doğru ve harika olmasına rağmen, çoğumuz böyle çekici bir yolun karanlık, acılı ve daha yorucu taraflarından kaçınarak, bu son derece çekici maneviyat görüntüleri tarafından sarhoş ediliyor, dikkat dağıtılıp kapana kıstırılıyoruz.
Özünde, ruhsallık istismarı ve ruhsallığı geçiştirme, kendimizi geliştirmenin ve yükselişin derin yolunu boşvermek yatmaktadır. Ruhsallığı, bize yanlış güvenlik ve mutluluk hissi veren şeylerin arkasına saklanarak savsaklamaktır.
Ruhsallığın suistimali: Görmemezlikten Gelmenin Cazibeli Bir Şekli.  Neye direniyorsun, ne için israr ediyorsun.  " C. G. Jung"
Uzun süredir 'gerçek' ruhsallığın neye benzediğini ve ne tür bir his olduğunu anlamakla uğraştım. Gazetelere bakarak hizmetlerini tanıtmak için kaçık görünümlü psişik kadınların reklamlarını arayabilir veya internete göz atarak 'koruyucu melek'imi  bulmak için yapılmış olan cezbedici sayfaları tarayabilirdim. "İyimserlik" hakkındaki kitapları okuyup sevgi ve bolluğu çekmek için büyü gönderme hakkındaki makaleleri okuyabilirdim.  Ancak bütün bu araştırmalarım sırasında, ben bunların hiçbiriyle her hangi bir bağlantı hissedemedim. Her nasılsa bir şeylerin yersiz olduğunu hissediyor, birşeylerin, bir şekilde, sezgisel açıdan  merkezinden kaçmış ve "yanlış" olduğunu görüyordum.
Son bir yılda belirli ruhsal uygulamalar konusunda neden hep böyle hissettiğimi  keşfettim. Bulduğum cevap ise, ruhsallık kılıfına giren pek çok uygulamanın gerçekte ruhsallık istismarı yada ruhsallığı saptıran şaşırtma biçimleri olduğu idi.
Benim ruhsallık geçiştirmenin ve istismarının nasıl olduğuna dair basitleştirilmiş tanımım şudur:
Ruhsalığın istismarı, yaşamdaki rahatsız edici sorunlardan uzaklaşmak, onları bastırmak veya onlardan kaçmak için ruhsallığı kullanmaktır.
Bu sorunlar; sevilen bir kişinin kaybı, ilişkinin sonlanması, aile sorunları, çocukluktaki istismar, yalnızlık, düşük benlik algısı, kendini sabote etme davranışları, korku, zihinsel ya da duygusal sağlık sorunları  ya da yaşamın sunduğu diğer zorluklar olabilir.
Birçok insana göre, ruhsallık yaşamın zorlukları karşısında tekrar ayakta durmanın bir yolu olarak kullanılan bir çift koltuk değneğidir - ve bazen bu gereklidir. Hepimizin hayatta şu veya bu konuda desteğe ihtiyacımız vardır - ne yazık ki ruhsallık, hayatımızındaki zor zamanları atlatmak için bağımlı olacağımız bir uyuşturucu olarak bize karşı kullanılmakta.
Ruhsallık, sorunlardan ve pis küçük şeytanlardan uzak durmak için bir savunma mekanizması olarak kullanıldığında, gerçekten bizim ayak bağımız olmaya başlar, ruhlarımızı arıtan gerçek cesareti, orijinalliği ve bütünlüğü geliştirmemizi engelleyen en büyük engelimiz haline gelir; ruhsallık istismarı, arkasına saklanabileceğimiz sağlam bir duvar örer, bunu yaptığımızda her-şey-mutluluktur duygusu ile ilüzyonların mükemmel  hapishane hücrelerinde tıkılıp kalırız.



Ruhsallık İstismarının Türleri

Işık'ı oluşturan ışık'ın parlamasını sürdürmelidir. " V. Frankl
Gerçek şu ki, hayatta her şey ruhsallık arayışının sloganı olan 'sevgi ve aydınlık' değildir. Işık'ı takip etmek ve aydınlanmayı  yaşamak, ham ve derin bağlantılı varlıklar peşine düşmek kendinizi ateşe vermek demektir. Bu, sahte inançlarınız, yanılsamalarınız, arzularınız, idealleriniz ve önyargılarınız için kendinize bir cehennem yaratmaktır.  Kendinizi, başkaları ve Dünya hakkında hissettiklerinizi ve düşünebileceğiniz herşeyi, sınırlayıp  yıkmak için yapılan kuşatmaya teslim olmadır.  
Ruhsallık her zaman güzel değildir. Aslında, çoğu kez, hayatta görebileceğiniz en yıkıcı ve çalkantılı sınav deneyimidir. Fakat bu yıkıcı kor ateşimizden çıktığımızda - anka kuşları gibi - yeni bir yaşama başlayarak yeniden netlik ve saflık içinde yaşayabiliriz.
Gerçek şu ki, hayatta bazen tanımadığımız (veya tanımayı reddettiğimiz) çok çeşitli ruhsallık istismarları,  ruhsallığı geçiştirme ve ruhsallığı saptırmalar vardır. Aşağıda, kendi fikir ve yorumlarınızı eklemekte özgür olduğunuz bazı örnekler verdim.

I) İyimser olan Ruhsallık istismarları
Hepimiz hayatta gülmekten ve gülümsemekten hoşnut olan ancak zorlayarak iyimser gibi görünen insanlarla karşılaştık. "Pozitiflere odaklanın!" ,"Bardağı yarı dolu gör!", "Çatık Kaşlar yüzünden morelini bozma!", gibi kilişe sözleri kullanan, yaşamın can sıkıcı ve problemli gerçekliklerini görmemezlikten gelerek  iyimserliği  kullanmaya eyilimli olan bu tür insanlarda bahsediyorum.  İyimserlik saptırma, çoğunlukla öfke-fobisinin bir yan ürünüdür veya olumsuz duygularla başa çıkamamaktadir.

II) Ruhsallıktaki  İtibar Yükseltme İstismarı
Bu, bazı ruhsal arayıcıların, algılama eksikliklerini ve güvensizliklerini maskelemek için bir yöntem olarak kullandıkları bir tür kendini - Aldatmadır. İtibar yükseltme istismarı, aydınlanmış gibi hissetmek, üstün olmak veya varoluşun en yüksek seviyelerine ulaşmış gibi görünmek isteyenler  tarafından benimseniyor. Bu tür saptırma bazen kendi kendini usta ilan edenler, liderler, uyanmış ruhlar ve gurular tarafından kullanılır.

III) Mağdur Ruhsallık İstismarı
Kişi, yeteneğinin ya da başkalarının kurbanı olduğunda, tatmin edici bir yaşam kurmak ve birilerinin mutluluğu için sorumluluk almak gibi sorumluluk baskısını ortadan kaldırır. Bu tip ruhsal saptırmalar, genellikle bir tür aşırı duygusal- algılama yeteneğine sahibi olduğuna inanan ruhsal arayıcılar tarafından kullanılır; ancak yeteneklerinden dolayı kendilerini mutlu veya sağlıklı hissetmezler. Bir Empat olarak tanımlanmak bazen bu türden ruhsallık istismarına iyi bir örneğidir;  kendi kendine zarar veren yıkıcı ve değişken davranışlarının sorumlusu, başkalarının hatası olarak algılanabilir.

IV) Madde Kullanımı ile olan Ruhsallık İstismar
Ruhsallık arayan birçok insan aklın, ruhun ve gerçeğin sınırlarını, LSD, DMT, psilosibin mantarları, meskalin ve varoluş algılaması ve bilincini genişleten diğer entheogenler gibi psychedelic ilaçları kullanarak keşfederler. Bu gerçekliği keşfetmek için büyüleyici bir yöntem olsa da, entheogenler, başka herhangi bir ilaç gibi, bazen gerçeklikten kurtulmanın ve kişisel gelişim ve ruhsal arınma işlemlerinden kaçınmanın bir yolu olarak kullanılabilir.

V) Burçlarla Yapılan Ruhsallık İstismarları
Yardım ve rehberliği sık sık kendimizin dışında, Burçlar'da ve Medyumlar'da ararız, bilgeliğimizin ve gücümüzün iç kaynaklarına girmekte başarısız oluyor ve hayatlarımızda neler olacağını kontrol etmek için harici tahminlere izin veriyoruz. Bu tür istismar, kendimize güvensizlik ve korkudan, karar verme yetimizin yetersizliğinden ve yolumuza çıkan zorlu şeylerle başa çıkamamamızdan kaynaklanmaktadır.

VI) Ruhsallığın Aydınlanmış Guru İstismarı
Küçüklüğümüzden beri, manevi insanların nazik, merhametli ve aziz oldukları bizlere öğretildi. Yetişkin oluncaya kadar bu hikayeyi kendimize tekrarlamaya devam ettik ve bazılarımız için de en büyük kabusumuza dönüştü bu durum. Ruhsallığın guru istismarı, uç "siyah veya beyaz" düşüncenin bir yansımasıdır ve bu tür insanların karanlık tarafları olamayacağına dair olan inancı teşvik eder, çünkü bu onları "ruhsallığı olmayan birey" yapar (çünkü, ruhsallık geçer akçedir-Naci). Kendi Gölge Benliğinden kaçmak için yapılan bu tür istismar, esas olarak çekici, göksel  bir dış görünüm vermek için fazlasıyla işe yarayan bir tekniktir.  Özveri, bu tip istismarın ana semptomudur. Öğrenmek ve büyümek için belirli bir guru, şaman ya da manevi öğretmene danışmak  yararlı olur, ancak çok fazla bağlanma başka bir ruhsal sapmayı ön palana çıkarır. Herkesin maneviyat yolunu bağımsız olarak takip etme yeteneği olmamakla birlikte, başka bir canlı varlığa ibadet etmeye başlayınca, öğrettiklerinin ötesinde öğretmenin sahip olduğu gül renkli illüzyon imajına aşık oluruz. Bir guru veya ustanın sözlerini kutsal olarak alırsak, kendimizin gerçeğini düşünmüyor veya keşfedemiyoruz. yaptığımız, büyümemizden ve kendi kişisel ruhsal yolculuklarımızdan veya başka bir değiş ile kendi ustalığımızdan yaptılan matamatiksel bir çıkarma işlemidir.

VII) Ruhsallığın Ruh Rehberi  İstismarı
"Beni koruyan Raphael adlı bir meleğim var" Bazı ruhsal geleneklerde sadece Tanrı'dır koruyan, diğerlerinde melek, hayvan veya yükselmiş bir varlık'tır koruyan. Ruh Rehberi'nin kim olduğu pek önemli değil, onların bizi burada "korumak" için olduklarına dair olan bu inanç, zihin için hoş ama ruh için zararlıdır. İnancımızı bizi tehlikelerden kurtarmak ve güvende tutmak için başka bir varlığa yüklediğimizde, kendimiz ve yaşantılarımızın sorumluluğundan kaçarak cesaret ve direncin zorlu gelişimini görmezden gelmek gibi klasik bir ruhsallık istismarı yapmaktayız. Biz çocuk değiliz, ama kendimizi bu şekilde düşününce, hayatlarımızı ruhsal karakter gücünü geliştirmeyeceğimiz bir yola yönlendiririz . Ruhsal rehberler bizler için bir bebek bakıcısı olmak yerine bize öğretmen olurlar.

VIII) Ruhsallığın Dua etme İstismarı
Ruhsallığın Aydınlanmış Guru İstismarı şekline benzer bir şekilde, Ruhsallığın Dua Etme İstismarı, tüm sorunlarımızı ve sorunlarımızın çözümünü daha yüksek bir varlığa iman ederek  kişisel sorumluluğu ortadan kaldırmaktır. Dua, sağlıklı bir uygulama olabilir, ancak kolayca sınırlayıcı ve yıkıcı da olabilir.

IX) Ruhsallığın Parmakla İşaretleme İstismarı
Ruhsal araştırmalarımızda yalanlar, sanırılar ve diğer insanlığın işlediği çılgın davranışları görmeye başlıyoruz ve bu bizi kızıdırabiliyor zaman zaman, kalp kırıcı ve büyük bir hüsrana neden olabiliyor. Bununla birlikte, kendimizin dışındaki dünyayla ve diğer insanlarla birlikte "yanlış olan herşey" düşüncesine kapılınca, hayatlarımızı parmağımla işaret eden kendi doğrularımıza adıyor, bu da ruhsalık istismarının başka bir biçimi olabiliyor. Parmakla işaretleme bizde yanlış bir haklıllık duygusu uyandırır ve içimize bakma ve kendimiz üzerinde çalışma sorumluluğunu ortadan kaldırır. Köklerinde,  korku ve görmemezlikten gelme'den kaynaklanan ve çok etkili bir erteleme ve geciktirme şeklidir.

Elbette, ruhsallık istismarının diğer birçok biçimi vardır, ancak burada günlük yaşamda kolayca gözlemlenen en yaygın olanları sundum.
Öğrendiklerimden, kendinizi ve varlığınızın en derindeki hassas kısımlarını, arındırma sürecinde, kendi kendine açık açık göstermek kesinlikle korkutucu olabilir. Ancak, tüm yanılsamaları ve yanlışlıkları ortadan kaldırdıkça, yavaş yavaş hayatın daha net, daha istek dolu, derin tatmin edici ve tarifsiz bir şekilde sevinç olduğunu görüyorsunuz.
Aletheia Luna
Çeviren Naci Gülşan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder